جشنواره جشنواره

آزمون افسردگی بِک

21 سوال

5 دقیقه

تفسیر دارد

رایگان

برای خرید گروهی این تست اینجا کلیک کنید

شاخص‌‌های ارزیابی این تست :

اشتراک گذاری با دیگران :

اگر در شرایط روحی مناسبی قرار ندارید و می خواهید از جزئیات این موضوع آگاه شوید، می توانید با انجام معروف ترین تست افسردگی آنلاین، با نام تست افسردگی بک، از چند و چون ماجرا مطلع شوید. خالق این پرسشنامه شخصی است با نام آرون بک که پرسشنامه خود را با 21 سوال اساسی در مورد علائم افسردگی مطرح می کند تا دید بازتری نسبت به این بیماری به شما عزیزان ارائه کند. همچنین لازم بذکر است که بدانید نام نسخه انگلیسی این پرسشنامه نام نسخه انگلیسی آن BDI-II می‌باشد.

سوالات تست افسردگی بک

عمده سوالاتی که در تست علائم افسردگی تستشو مطرح شده است بر اساس موارد زیر هستند:

  • میزان نا امیدی از زندگی
  • میزان تحریک پذیری
  • میزان احساس گناه
  • میزان حس مجازات شدن و حس قربانی بودن
  • نشانه هایی همچون خستگی
  • میزان کاهش وزن
  • میزان تمایل به جنس مخالف

انواع افسردگی در تست افسردگی بِک کدامند؟

از آن جایی که این تست از جهات مختلفی به بررسی شرایط روحی افراد می‌پردازد، در انتهای آزمون بر اساس تحلیل میزان افسردگی هر شخص توضیحی جامع و کامل را به شما عزیزان ارائه می دهد. همچنین اگر بخواهیم انواع افسردگی را به چند دسته تقسیم کنیم، می توانیم بر اساس موارد زیر شرایط خود را ارزیابی کنیم:

میانگین بهنجار

اگر از جمله افرادی هستید که پس از انجام تست، این نتیجه به شما نمایش داده شده است، باید به شما تبریک بگوییم! چرا که این به این معناست که شما عزیزان در سطح عادی این تست قرار دارید و می توانید به راحتی و به دور از هرگونه دغدغه ذهنی نسبت به این موضوع به ادامه زندگی خود بپردازید و رویاهای خود را دنبال کنید. میانگین بهنجار پایین ترین سطح تحلیل آزمون افسردگی بک است.

افسردگی خفیف

لطفا کمی کیفیت زندگی خود را بالاتر ببرید! این جمله را احتمالا زمانی که نتیجه این آزمون را به روانشناس خود نشان دهید، از زبان او می شنوید. علت آن نیز این است که یک افسردگی خفیف را به راحتی می توان درمان کرد. جالب است بدانید بازی کردن با خاک آن هم به صورت روزانه می تواند تاثیر به سزایی در رفع این نوع افسردگی داشته باشد. ورزش کردن، حضور در دورهمی های شاد دوستانه و دوری از افراد سمی نیز از جمله موارد دیگری هستند که می تواند در این موضوع کمکتان کند. توجه داشته باشید که انجام همین کارهای کوچک می تواند زندگی شما را دگرگون کند؛ پس تعلل نکنید.

افسردگی متوسط

کمی هشدار خطر! آن هم به این دلیل که شاید در لبه پرتگاه حضور در افسردگی عمیق قرار داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر برای درمان خود به روش هایی که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم اقدام نکنید، ممکن است پس از مدتی خود را در شرایطی بیابید که دیگر تغییر به شرایط خیلی سخت است که به این وضعیت افسردگی عمیق می گویند. پس هر چه سریعتر به یک روانشناس معتبر و بلدکار مراجعه نمایید.

افسردگی عمیق

بدون شک شما به یک مشاور زبردست و دلسوز در کنار خود نیاز دارید تا به کمک وی بتوانید از شرایط فعلی نجات پیدا کنید. شاید اولین کاری که می توانید در این مرحله انجام دهید، پذیرش این بیماری است؛ اما توجه داشته باشید که پذیرش یک موضوع به معنی توجه ثانیه به ثانیه به آن نیست. بلکه دانستن و پذیرش این مرحله از زندگی باید باعث شود تا شما در جهت بهبود کیفیت زندگی خود گام بردارید. به همین دلیل نیز خیلی سریع در جهت درمان خود اقدامی انجام دهید.

افسردگی علائم خاصی دارد؟

در پاسخ باید بگوییم که بله! افسردگی نیز مانند دیگر بیماری ها دارای علائم و نشانه هایی است که دانستن آن ها باعث می شود تا بتوانید هم از آن ها پیشگیری کنید و هم در صورت بروز آن علائم در خودتان و یا عزیزانتان به سرعت از پیشرفت آن جلوگیری کنید و روند زندگی خود را به بهترین حالت خود بازگردانید. از جمله مهم ترین علائم افسردگی که می توانیم به آن ها اشاره کنیم:

  1. مشکل در به خواب رفتن
  2. خواب زیاد و نداشتن امید به زندگی
  3. خستگی ممتد و کمبود انرژی
  4. دردهای عضلانی
  5. سردرد و گاها سرگیجه
  6. کم شدن اشتها و میل به غذا
  7. کمر درد
  8. عدم تمایل به جنس مخالف
  9. اضطراب و آشفتگی
  10. گریه کردن های بی مورد
  11. خلق تنگ
  12. عدم علاقه به حضور در جمع

نکته پایانی

این پرسشنامه شامل 21 گروه جمله است. لطفا هر گروه از جملات را به دقت بخوانید. سپس در هر گروه یک جمله را انتخاب کنید که بهتر از همه گویای احساس شما طی 2 هفته گذشته تا به امروز است. سپس گزینه آن جمله را انتخاب نمایید.

اگر در یک گروه از جملات چند جمله در مورد شما صدق می کند، گزینه ای را انتخاب نمایید که از همه بالاتر است. دقت کنید در هیچ گروه از جملات نمی توان بیشتر از یک جمله انتخاب کرد.

سوالات متداول

تست افسردگی بک چیست؟

تست افسردگی آرون بک، پرسشنامه ای است با 21 سوال اساسی که نشانه های افسردگی را در شما عزیزان بررسی می کند تا دید بهتری نسبت به شرایط خود پیدا کنید و بتوانید در صورت نیاز حال عمومی خود را بهبود دهید.

از نظر آزمون افسردگی بک چند نوع افسردگی داریم؟

از نظر این تست، افسردگی به 4 دسته افسردگی عمیق، متوسط، خفیف و افسردگی میانگین بهنجار تقسیم می شود.

با داشتن کدام نشانه ها بهتر است تست افسردگی بدهیم؟

علائمی همچون مشکل در به خواب رفتن، خستگی ممتد، بی انگیزگی و عدم تمایل به جنس مخالف

به شما پیشنهاد می‌کنیم آزمون افسردگی بِک را انجام دهید تا به نیاز‌های اساسی خود پی ببرید تا بهتر بتوانید رفتارهای خود را کنترل کنید.

لینک کوتاه
آزمون افسردگی بِک | تست شو

آزمون افسردگی بِک

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر