پشتیبانی تست‌شو

تست کنترل خشم

25 سوال

10 دقیقه

تفسیر دارد

35,000 تومان

برای خرید گروهی این تست اینجا کلیک کنید

شاخص‌‌های ارزیابی این تست :

اشتراک گذاری با دیگران :

آیا در کنترل خشم و عصبانیت خود مشکل دارید؟

آیا عصبانیت شما به روش های ناسالمی بروز می کند که می تواند به دیگران و همچنین خودتان آسیب برساند؟

خشم یک احساس قدرتمند است که در صورت مهار نشدن می تواند منجر به مشکلات جدی در روابط و حرفه شما شود. با انجام تست کنترل خشم می توانید در مورد توانایی خود در مدیریت خشمتان بیشتر بدانید. تست روانشناسی عصبانیت برای ارزیابی نحوه برخورد و مدیریت موقعیت‌های تحریک‌کننده خشم طراحی شده است و از مجموعه تست های خودشناسی در سایت تستشو به راحتی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

تست کنترل خشم را خریداری نمایید و هنگامی که صفحه آزمون آنلاین برای شما نمایان شد پاسخی را که برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید.
سامانه تستشو یک پلتفرم آنلاین برگزاری تست های کنترل خشم است که با هدف کمک به افراد در مدیریت خشم و بهبود کنترل احساسات توسعه یافته است. این سامانه امکان انجام تست های متنوعی را در زمینه کنترل خشم برای افراد فراهم می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا مهارت های خود را در مقابله با خشم تقویت کنند.

تست کنترل خشم

ممکن است سوالاتی در توصیف موقعیت ها وجود داشته باشد که ممکن است به شما مربوط نباشد. در چنین مواردی، پاسخی را که به احتمال زیاد در صورت یافتن خود در چنین موقعیتی انجام میدهید، انتخاب کنید. برای دریافت دقیق ترین نتایج لطفا تا حد امکان صادقانه پاسخ دهید.

تفسیر آزمون کنترل خشم

پس از اتمام آزمون کنترل خشم، یک فایل تفسیر شخصی مختصر از نمره خود دریافت خواهید کرد که شامل نمودار و اطلاعاتی در مورد موضوع آزمون است. همچنین شما می توانید نمونه خروجی فایل تفسیر را در این صفحه مشاهده نمایید.

تست عصبانیت برای تعیین میزان کنترل شما بر خشم و چیرگی خشم بر شما طراحی شده است. خشم می‌تواند سازنده یا مخرب باشد. آیا جلوی خشم خود را می‌گیرید؟ دکتر و روانشناس آنتونی استور یادآوری می‌کند که خشم سرکوب شده می‌تواند به شکل افسردگی، تنش و یا بیماری‌های جسمی تظاهر کند.

هدف از مدیریت خشم کاهش احساسات عاطفی و برانگیختگی فیزیولوژیکی ناشی از خشم است. شما نه می‌توانید از شر چیزها یا افرادی که شما را عصبانی می‌کنند، خلاص شوید یا از آنها دوری کنید، و نه می‌توانید آنها را تغییر دهید. اما می‌توانید یاد بگیرید که واکنش‌های خود را کنترل کنید.

کنترل خشم چیست؟

تست کنترل خشم و مهارت کنترل خشم

وقتی عصبانی هستم از من خوشت نمی آید!

اما به راستی چه کسی می تواند وقتی کسی رادوست دارد آن را عصبی کند؟

در بهترین حالت، خشم یک احساس طبیعی است که هر از گاهی زمانی که همه چیز بر وفق مرادمان پیش نمی‌رود یا ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، آن را تجربه می‌کنیم. در بدترین حالت، خشم می تواند یک هیولا باشد. فردی که نمی تواند خشم خود را کنترل کند ممکن است به خود یا دیگران آسیب برساند.

به یاد داشته باشید عصبانیت یک احساس طبیعی است. فردی که ادعا می کند هرگز عصبانی نمی شود، فقط احساساتی را سرکوب می کند که کاملا طبیعی هستند.

به هر حال مطمئناً دلایل زیادی در دنیا وجود دارد که باعث شود یک فرد احساس عصبانیت کند! اما اگر عصبانیت شما مانع از توانایی شما در حفظ یک شغل، حفظ یک رابطه یا رشد به عنوان یک فرد شود، ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید. اجازه دهید تست کنترل خشم شما را به سمت کمکی که ممکن است نیاز داشته باشید راهنمایی کند.

دلایل ایجاد خشم

تست کنترل خشم

عصبانیت و خشم تا زمانی که اقداماتی را برای کنترل آنها و حفظ امنیت افراد اطراف خود انجام می دهید، شرم آور نیستند.

سال‌ها استرس ناشی از مسائل مالی، اختلافات خانوادگی و اتفاقات جهانی در طول زمان نیز می‌تواند بر روی فرد تاثیر بگذارد تا زمانی که کوچک‌ترین محرک‌ها (انتظار طولانی در صف، قطع شدن در ترافیک و غیره) او را از بین ببرد.

کنترل خشم یک مهارت آموختنی است. در دوران کودکی یا بزرگسالی به همه آموزش داده نمی شود که چگونه خشم را مدیریت کنند. خوشبختانه، در بزرگسالی برای افرادی که مشکلات مدیریت خشم دارند این امید وجود دارد.

مشکلات خشم چگونه بروز داده میشود؟

از جمله مهم ترین رفتارهای شخصیتی که هنگام بروز خشم بروز داده می شوند می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پرخاش گری های شدید و خشونت آمیز ناشی از اتفاقات کوچک یا مهم
  • آسیب رساندن به دیگران از نظر جسمی، کلامی یا عاطفی
  • لحظاتی را تجربه می کنید که در آن به دلیل عصبانیت احساس می کنید نمی توانید خود را کنترل کنید.
  • لرزش، گزگز بدن بر اثر عصبانیت
  • دوستان، خانواده و همکاران روی پوسته تخم مرغ راه می روند تا از ایجاد طغیان جلوگیری کنند
  • مصرف بیش از حد الکل یا مواد مخدر در نتیجه خشم یا سایر احساسات
  • تصمیمات یا رفتارهای تکانشی

آیا خشم یک مسئله روانی است؟

در پاسخ باید بگوییم که خیر! خشم به تنهایی یک مسئله روانی نیست؛ بلکه خشم یک احساس عادی است که هر فردی می تواند آن را تجربه کند. اگر خشم به درستی مدیریت شود، احساس خشم در عرض چند دقیقه یا چند ساعت فروکش می کند.

وقتی فردی نتواند خشم خود را کنترل کند، یا خشم او منجر به آسیب جدی به اموال یا افراد شود، ممکن است تشخیص بالینی دریافت کند.

این نوع خشم که "اختلال انفجاری متناوب" نام دارد به اندازه اضطراب یا افسردگی شناخته شده نیست، اما یک وضعیت سلامت روان است که درمانگران ممکن است به عنوان تشخیص از آن استفاده کنند.

اختلال انفجاری متناوب چیست؟

تست کنترل خشم

طغیان رفتاری مکرر نشان دهنده شکست در کنترل تکانه های پرخاشگرانه است که با یکی از موارد زیر آشکار می شود:

پرخاشگری لفظی (مانند عصبانیت، جنجال، مشاجره یا دعوای لفظی) یا پرخاشگری فیزیکی نسبت به اموال، حیوانات یا افراد دیگر که به طور متوسط دو بار در هفته به مدت 3 ماه رخ می دهد. تجاوز فیزیکی منجر به آسیب یا تخریب اموال و آسیب فیزیکی به حیوانات یا افراد دیگر نمی شود.

سه طغیان رفتاری شامل آسیب یا تخریب اموال و یا حمله فیزیکی شامل آسیب فیزیکی به حیوانات یا افراد دیگر که در یک دوره 12 ماهه رخ می دهد.

میزان پرخاشگری بیان شده در طغیان های مکرر به شدت با تحریک یا هر گونه استرس روانی-اجتماعی تشدید کننده تناسب ندارد.

طغیان های پرخاشگرانه مکرر با یک اختلال روانی دیگر (به عنوان مثال، اختلال افسردگی اساسی، اختلال دوقطبی، اختلال خلقی مخرب، اختلال روان پریشی، اختلال شخصیت ضداجتماعی، اختلال شخصیت مرزی) بهتر توضیح داده نمی شوند و قابل انتساب به شرایط پزشکی دیگری نیستند (مثل ضربه به سر، بیماری آلزایمر) یا به اثرات فیزیولوژیکی یک ماده (به عنوان مثال: یک داروی اعتیادآور).

برای کودکان و نوجوانان 6 تا 18 ساله، رفتار پرخاشگرانه ای که به عنوان بخشی از اختلال سازگاری رخ می دهد، نباید برای این تشخیص در نظر گرفته شود.

از کجا بدانیم که اختلال انفجاری متناوب در واقع یک اختلال دیگر مانند اختلال افسردگی اساسی یا اختلال دوقطبی نیست؟ در این شرایط شما باید با یک متخصص سلامت روان تماس بگیرید.
سامانه تستشو یک پلتفرم جامع برای برگزاری انواع تست کنترل خشم است که با هدف کمک به افراد در مدیریت و کنترل خشم، توسعه مهارت‌های ارتباطی سازنده و بهبود روابط بین فردی طراحی شده است. این سامانه ابزارها و روش‌های متنوعی برای ارزیابی و بهبود کنترل خشم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

تست کنترل خشم

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید مهارت‌های مدیریت خشم را یاد بگیرید، چه پا در مطب درمانگر بگذارید چه تمرین های کنترل خشم را خودتان انجام دهید.

روانشناسان می توانند شما را از طریق تکنیک های مختلفی برای کنترل خشم راهنمایی کنند. بسته به روش ها و ابزارهایی که درمانگر دوست دارد با آنها کار کند، ممکن است ریشه اصلی خشم خودتان را پیدا کنید:

  • بحث در مورد ریشه های مسائل خشم و هر خاطره آسیب زا که با آنها همراه است
  • مستقیماً با شریک یا خانواده خود برای بحث در مورد مسائل خشم خود کار کنید
  • تمرین ذهن آگاهی
  • شناسایی الگوهایی که منجر به طغیان عاطفی می شود (و بحث در مورد چگونگی جلوگیری از آنها)
  • توسعه مهارت در تنظیم هیجانی
  • ایجاد مهارت های ارتباطی
  • کشف سایر تکنیک های آرامش یا مکانیسم های مقابله ای
  • انجام تست های کنترل خشم
  • مصرف دارو

اگر می خواهید از طریق دارو خشم خود را کنترل کنید، باید با یک متخصص سلامت روان تماس بگیرید. دارو می تواند به تعادل ترشح هورمون های تنظیم کننده خلق و خو کمک کند، اما نمی تواند به شما در ایجاد مهارت های دیگر یا انتخاب بهترین مکانیسم های مقابله با خشم کمک کند. با یک درمانگر یا روانپزشک صحبت کنید که چگونه دارو می تواند با ابزارهای دیگر برای مدیریت خشم به شما کمک کند.

همچنین شما می توانید با تست انلاین خشم در تستشو به ارزیابی میزان خشم خود بپردازید و با استفاده از تفسیر آن تمرین های کنترل خشم را انجام داده و زندگی شادی را تجربه نمایید.

کاربرد تفسیر تست کنترل خشم چیست؟

تست خشم تستشو مخصوص آن دسته از عزیزانی است که می خواهند در راستای رشد و توسعه فردی خود گام مهمی را بردارند. 25 سوال تخصصی در این آزمون تعبیه شده است که اگر به صورت صادقانه آن ها را پاسخ دهید، می توانید وضعیتی کلی از شرایط خود بدست آورید که این تفسیرنامه را یا خود و یا با کمک روانشناس خود می توانید در راستای بهبود کیفیت رفتاری خود به کار ببندید و آرامش و رفاه بیشتری را برای خودتان و عزیزانتان به ارمغان آورید.

سوالات متداول

تست کنترل خشم چیست؟

تست میزان خشم برای تعیین میزان کنترل شما بر خشم و چیرگی خشم بر شما طراحی شده است. خشم می‌تواند سازنده یا مخرب باشد. دکتر و روانشناس آنتونی استور یادآوری می‌کند که خشم سرکوب شده می‌تواند به شکل افسردگی، تنش و یا بیماری‌های جسمی تظاهر کند.

تست روانشناسی کنترل خشم چه مواردی را می سنجد؟

این تست به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که چگونه خشم خود را مدیریت می‌کنید یا ممکن است برای مقابله با ناامیدی خود به دنبال کمک باشید.

تست عصبانیت چگونه ما را ارزیابی می کند؟

این تست با 25 سوال توانایی شما را در درک عدم قطعیت و اینکه تا چه حد مانعی برای تحقق یا عدم تحقق آن است، ارزیابی می کند. مقیاس عدم تحمل گرایش عمومی شما را محاسبه می کند، اما همچنین تعیین می کند که در دو معیار دیگر مرتبط با اضطراب در چه جایگاهی قرار دارید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم تست کنترل خشم را انجام دهید تا به نیاز‌های اساسی خود پی ببرید تا بهتر بتوانید رفتارهای خود را کنترل کنید.

لینک کوتاه
تست کنترل خشم | تست شو

تست کنترل خشم

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر